آموزش استفاده از سیم کارت بین المللی در ایران

آموزش استفاده از سیم کارت بین المللی در ایران

استفاده و راه‌اندازی سیم کارت بین المللی در ایران نیاز به رعایت قواعد و اصولی دارد که اگر رعایت نشود باعث مسدود شدن سیمکارت می‌گردد. در ادامه نکات و اصولی که برای تمام سیمکارت های بین‌المللی مشترک است را بیان و بررسی خواهیم کرد.

ترجیحا از گوشی های جدید اندرویدی یا iOS استفاده نمایید. گوشی های قدیمی دکمه‌ای یا با اندروید کمتر از 5 ممکن است باعث اختلال گردد. اگر گوشی شما دو سیمکارته است حتما در سیمکارت اول (سیم اصلی) قرار دهید.

دریافت تماس و پیامک در داخل ایران همانند بقیه اپراتورها می‌باشد و فقط کافیست سیمکارت شما شارژ داشته باشد. شایان بذکر است که به ازای دریافت تماس و پیامک در داخل ایران هزینه‌ای از شما کسر نمی‌شود.

ارسال پیامک از داخل ایران به سراسر جهان همانند اپراتورهای داخلی می‌باشد و بلافاصله ارسال می‌گردد. اما تماس های خروجی بصورت بین‌المللی گرفته می‌شود. بلافاصله پس از برقراری تماس، ارتباط قطع می‌شود و گوشی شما از سمت شماره‌ای که گرفته بودید زنگ می‌خورد. با پاسخ دادن به این تماس، ارتباط شما برقرار می‌گردد. تماس‌های خروجی از ایران بستگی به شرایط سیاسی ایران با کشور مقصد دارد اما درحال حاضر تقریبا مشکلی با برقراری ارتباط با دنیا وجود ندارد.

تعرفه تماس‌ها و پیامک‌های خروجی از داخل ایران بستگی به نوع سیمکارت و کشور مقصد دارد. هزینه هر پیامک اصولا نیم یورو می‌باشد اما ممکن است باتوجه به کشور مقصد، کمتر یا بیشتر و یا حتی رایگان گردد.

اینترنت بین‌المللی سیم کارت های بین المللی در ایران براحتی قابل فعالسازی است اما تعرفه بسیار بالایی دارد. بطور میانگین هر گیگابایت دیتا بیش از 200 دلار هزینه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *